Pengikut Setia

Wednesday 16 March 2011

hari ke-3 cuti(mid-term)

agak2 nya, cik merisdramatis korg nie buat apa??? rutin harian lahhhhh,,,, selain tidur dan makan, saya meluangkan masa emas saya dengan insan2 terkandas waktu cuti, seperti lau, subri, thonlief, afiz, syafiq... nie la kawan2 aku d asrama skrg... THANK U SEMUA.... ada hadiah tuk korg tau.. (tp berbentuk picture je la dlm blog, realiti aku dh agihkan utk korg,, penipuan berlaku)...
.
.
.
.
.
TADAAAAAAAA... 
thank you semua..... walaupun 18/24 jam cuti nie saya habiskan dikatil tapi, 1 atau 2 jam pun cukuplah aku berjumpa korg kan,,,, hehehehehe... sedapkan cupcakes dlm gmbar tu... hahahahahahahha....
hari nie ingatkan nak habiskan assignment(FYI: asgnment ada 4, 1 pun belum mula, korg rasa aku menipu ke tidak?)eh eh, ingtkan nak mula belek2 asgnment(belek je, korg ado?) pastu nak cari bahan, surfing facebook internet utk cari sedikit material asgnment, tapi BROADBAND(alasan) pla buat hal, lampu hijau je, tak nak la lampu biru, tensionnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn arghhhhh... korg belum tgok lg mcmana aku mengamuk!!!!
.
.
.

u see that face celcom?
HOW BIG MY BODY ANGER TO YOU?
tp memandangkan aku dh bayar sampai bulan 5, aku telan jeeeeeee la kemarahan itu ... SABO JE LAH... 
kalau aku tak kawal diri, kang tak pasal2 aku jd kak limah nt....

enjet2 semut sapa sakit naik sepital atas(ulang hingga korg puas)
korg mampu nak layan aku ke kalau aku gilo mcm kak limah??? kan aku sepi terus dr dunia blog yg memerlukan primadona bloger tanah air mcm aku niee...(mampus la bloger senior lau dgr, tak pasal2 aku mcm fasha sandha kena boikot tak nak jd follower.-tp dgn saiz berganda2 kecilnya la) ok ok,,,, TENGOK BERTAPA TENSION NYA AKU DGN CELCOM!!!!!!! how dare u celcom, i guna perkhidmatan u olss sejak dpt handset lg,,, uwarghhhh..... (sabar meris, sabar).... as a coustomer saya rasa saya layak marah, sebab km bukannya guna brg2 ko free, topup pun kami bayar tau, bil broadband pun bayar, 5 bulan lebih awal, bayar 1 kali,,,, korg patut buat suprise ke dgn aku, paling2 pun kasi free la bil broadband aku.. kan kan kan... tp hal celcom nie aku tak boleh nak buat apa2 selain memendam rasa... tp yang paling menakutkan aku adalah perkataan PRAKTIKUM(bg reader teacher wannabe atau teacher already(hahaha), tau la azab bila nak praktikum ni, tp bg yg tak tau, PRAKTIKUM nie dlm bhasa mudahnya adalah LATIHAN MENGAJAR), lenguh otak sampai kurang berat badan sakit kepala aku dibuatnya, tension nak buat apa time di sekolah, fikir lagi penerimaan guru-guru disana, penerimaan pelajar, keadaan sekolah, nak pikir buat RANCANGAN MENGAJAR, menulis jurnal, buat portfolio,buat alat bantu mengajar, nak baca sukatan,(semput),buat projek wajib, buat assgnment, kena selia oleh guru penyelia dan pensyarah penyelia(hrp2 tak kena *tetttttt* ), nak pikir bangun pagi2 jam 5, masak air panas tuk mandi... arghhhhhhhhh... GILA PUNYA MAIN BANYAK!!!! (yg bercadang nak masuk cikgu BATALKAN! ) rasa nak nagessss jew,,, tp bila difikirkan balik, semua orang ada masalah sendiri, dan menggangap diri ini amatlah beruntung,, sejuk balik hati, bukan senang nak jadi guru pelatih, sebab:
1. dapat elaun@biasiswa... yg tak perlu dibayar balik seperti mahasiswa UNIVERSITI (ptptn etc2..)
2. conform KERJA dgn pangkat DG41 yg akan dpt gaji bulan rm3000++(tmsuk elaun semua) bertuahnya aku! (bru nak rasa syukur,)
3. masa trainning nie, dapat lagi elaun praktikum (rm900,3 fasa) dan elaun alat tulis,(rm800 setiap tahun)
4. mengajar lebih bertanggungjawab dan sabar(personal)... 
SEE BERTUAHNYA SAYA SEBAGAI GURU PELATIH KAN!!!!! bila dengar masalah2 yang dihadapi oleh rakan di universiti, yg dah kerja dan kawan2 lama dlu, saya dikira bertuah sangat... TERIMA KASIH TUHAN DIATAS NIKMAT YANG ENGKAU KURNIAKAN KEPADA AKU, sob sob, terharunya(saya janji akan kerap kunjungi gereja setiap ahad T_T) itu lah sebab kita perlu dan wajib bersyukur dalam hidup.... kata kebanyakan pensyarah aku, org suka pilih guru sebagai teman hidup.... kenapa? sebab guru ni suka budak2, sabar(gila100 karenah budak guru layan setiap hari korg ckp km tk sabar) bertanggungjawab(mendidik), tenang(?), dan banyak lagi lah.... BUT WHY ON EARTH I'M STILL SINGLE?????
tq fahrin sebab sudi bg iklan!
jodoh pertemuan kan di tangan tuhan, FYI, skrg pun cik merisdramatis anda tak lah single, cuma sedang mengenali hati budi masing2, sedang berteman tapi mesra!!!! (berani ko publish sebab dier takder blog kan) doakan kami lah yer.... org disekeliling juga, tp tidak akan declare sebab percintaan ini berskandal tinggi masih ditahap mengenali lg..... 
cik merisdramatis: dia adalah =BEST CHRISTMAS AND NEW YEAR PRESENT(2010).

No comments:

Post a Comment